Reklama to dźwignia handlu, warto więc zadbać o jej jakość. Wielu przedsiębiorców stara się reklamować swoje usługi na mediach społecznościowych czy przez reklamy Google, bo jest to doskonałe narzędzie dla osób z ograniczonym budżetem i niekoniecznie znających się na algorytmach. Czasami jednak nie wystarczają nam one, żeby przyciągnąć do siebie nowych klientów, a jej zakup okazuje się wyrzuceniem pieniędzy w błoto.
Nie wiesz, do kogo powinna być skierowana
Reklamy muszą mieć swoją grupę docelową. Aby ją określić, musisz poznać profil swojego potencjalnego klienta, to znaczy określić jego wiek, preferencje, budżet i to, czego tak naprawdę potrzebuje. Mając te informacje, będziesz w stanie precyzyjnie przygotować materiały reklamowe tak, aby zapadały w pamięć i były zauważalne przez dokładnie te osoby. Kiedy konsument poczuje, że reklama jest skierowana prosto do niego, chętniej się do nas zwróci. Jednak jeśli reklama będzie zbyt ogólne i starała się uchwycić wszystkie sroki za ogon w tym samym czasie, to nikt nie poczuje, że jest jej celem i nie zapamięta nas.
Nie zapada innym w pamięć
Reklama musi zapadać w pamięć. Spróbuj przypomnieć sobie jakąś reklamę telewizyjną, którą oglądałeś jeszcze za czasów dziecka i postaraj się wypisać wszystkie jej elementy, które były charakterystyczne i przyciągały twoją uwagę. To może być chwytliwe i rymujące się hasło promocyjne, specyficzny główny bohater albo maskotka firmy, albo irytujący i jednocześnie wpadający w ucho temat muzyczny. Nie musisz łączyć tych elementów, wystarczy jeden z nich opracowany do perfekcji, żeby twoja reklama została zapamiętana nawet przez te osoby, które zobaczą ją po raz pierwszy w życiu.
Nie wyróżnia się na tle reszty reklam
Twoja reklama musi wskazywać na to, co oferujesz i dlaczego warto wybrać akurat Ciebie. Chodzi o to, żeby nie zostać pomylonym z żadnym innym przedsiębiorcą i żeby wiadomo było, że to w ogóle reklama. Na Instagramie bardzo dobrze widać, jak źle przygotowana reklama może zostać zignorowana. Jeśli zbyt mocno przypomina ona zwykły post, nie zostanie w ogóle wychwycona przez użytkownika, któremu się ona wyświetla. Koniecznie zadbaj o to, żeby twoja reklama wyróżniała się na tle innych, na przykład przez użyte w niej kolory albo napisy wyraźnie informujące, czego dotyczy i co może zaoferować klientowi.